05 Aug
05Aug

חזרה לשורשים של המשחק והדמיון

בעידן הדיגיטלי של ימינו, כאשר מסכים וטכנולוגיה מתקדמת שולטים בעולם הצעצועים, ישנה תנועה מתגברת של חזרה לפשטות ולטבעיות. צעצועי עץ, ובמיוחד אלו המיועדים למשחקי תפקידים, מהווים חלק משמעותי בתנועה זו.  הם מציעים לילדים (ולמבוגרים) הזדמנות לחוות משחק אותנטי, מגרה את הדמיון, ומעודד יצירתיות.  צעצועי עץ למשחקי תפקידים מגיעים במגוון צורות וגדלים. החל מבובות עץ פשוטות, דרך סטים של כלי מטבח מיניאטוריים, ועד לטירות ובתי בובות מורכבים.

היופי של צעצועים אלו טמון בפשטותם: הם מספקים את הבסיס למשחק, אך משאירים מקום רב לדמיון של הילד למלא את הפרטים. אחד היתרונות הבולטים של צעצועי עץ הוא עמידותם. בניגוד לצעצועים מפלסטיק שעלולים להישבר בקלות, צעצועי עץ איכותיים יכולים לשרוד דורות של משחק. זה לא רק חסכוני יותר בטווח הארוך, אלא גם מאפשר העברת מורשת משפחתית מדור לדור

מבחינה חינוכית, צעצועי עץ למשחקי תפקידים מציעים יתרונות רבים. הם מעודדים משחק חופשי ובלתי מובנה, מה שמפתח כישורים חברתיים, יכולות שפתיות ומיומנויות פתרון בעיות. כאשר ילדים משחקים עם בית בובות מעץ, למשל, הם לומדים על יחסים משפחתיים, תפקידים חברתיים ומיומנויות ניהול בית.  בנוסף, המגע עם חומר טבעי כמו עץ מספק חוויה חושית עשירה. הטקסטורה, הריח והמשקל של צעצועי עץ מעניקים תחושה שונה לחלוטין מזו של צעצועים מפלסטיק.

זה יכול לתרום לפיתוח מוטוריקה עדינה ולהגביר את המודעות החושית של הילד. מבחינה סביבתית, צעצועי עץ הם בחירה אחראית יותר. כאשר הם מיוצרים מעץ שמקורו ביערות בני-קיימא, הם מהווים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה לצעצועי פלסטיק. בנוסף, בסוף חייהם, צעצועי עץ מתכלים באופן טבעי ואינם מוסיפים לבעיית הפסולת הפלסטית.

אחד האספקטים המעניינים של צעצועי עץ למשחקי תפקידים הוא היכולת שלהם לגשר בין דורות. הורים וסבים שגדלו עם צעצועים דומים יכולים להתחבר מחדש לילדות שלהם דרך המשחק עם ילדיהם או נכדיהם. זה יוצר הזדמנויות לשיתוף סיפורים, מסורות ומשחקים מהעבר. 

בעולם שבו טכנולוגיה ומסכים תופסים חלק גדול מזמנם של ילדים, צעצועי עץ למשחקי תפקידים מציעים איזון חשוב. הם מזמינים את הילדים (והמבוגרים) לחזור למשחק פשוט, יצירתי ומהנה. הם מעודדים אינטראקציה חברתית, פיתוח שפה ומיומנויות קוגניטיביות, תוך כדי יצירת קשר עמוק יותר עם העולם הפיזי סביבנו

צעצועי עץ למשחקי תפקידים אינם רק מוצר נוסטלגי או טרנד חולף. הם מייצגים גישה חינוכית וסביבתית חשובה, המדגישה את חשיבות המשחק הפשוט והיצירתי בעידן הדיגיטלי. בעוד שהם אולי לא יחליפו לחלוטין את הצעצועים המודרניים, הם בהחלט מציעים תוספת חשובה ובעלת ערך לכל חדר ילדים.

קטגוריות והסוגים של צעצועי עץ למשחקי תפקידים: 

א. בובות ודמויות:

בובות עץ פשוטות, דמויות של בני משפחה, דמויות של מקצועות שונים , חיילים או אבירים מעץ, בעלי חיים מעץ

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר

דמויות בני משפחה

תיאור : ערכה בובות לבית בובות של ארבע בובות , ילד , ילדה, אב ואם ,

ניתן להושיב את הבובות , לסובב את ידיהן ורגליהן,. מתנה לילדה למשחקי התפתחות.

משפחה חמה ואוהבת לבית הבובות שלך! ‍‍‍הכירי את המשפחה המושלמת שתחיה בבית הבובות של ילדך! סט הבובות כולל אבא, אמא, בן ובת, כולם עם מפרקים נעים שמאפשרים תנועה מלאה. בובות אלה הן יותר מאשר צעצוע, הן חברים חדשים למשחק!

משחקי תפקידים

תיאור :  בובת מלח מעץ המורכבת מאחת עשרה טבעות עץ נעימות למגע בשלושה צבעים.

הבובה המורכבת מאחת עשרה טבעות עץ נעימות למגע בשלושה צבעים .לדמות יש בסיס וראש ועוד 9 טבעות עגולות בקטרים שונים, אפשר וניתן להרכיב את הבובה לפי כל סדר הנראה לילד, צבעים רצופים , צבעים לא רצופים , לפי הגודל ומהקטן לגדול ומהגדול לקטן , לפי המבנה המקורי שהבובה הגיעה איתו וגם לא ואפילו במעורבב.

משחקי תפקידים

בעלי חיים מעץ

תיאור: מארז בובות עץ - חברים מן החווה מגש אחסון מעץ הכולל 10 בובות דמויות חיות חווה מיניאטוריות מגוונות למשחק עשויות עץ

מארז בובות עץ - חברים מן החווה מה בערכה?

  • 10 דמויות חיות חווה מיניאטוריות עשויות עץ
  • עובדות כיפיות על כל חיה
  • מגש אחסון מעץ יציב מחולק
משחקי תפקידים

בבתים ומבנים:

:בתי בובות, חוות ,טירות, בתי ספר מיניאטוריים,

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר

תיאור: בית בובות מעץ צבעוני איכותי בעל שתי קומות,

בית בובות ענק בן שתי קומות ועליית גג, בית הבובות פתוח ומאפשר לשחק בו, ברהיטים ובובות, בית הבובות כולל מגוון אביזרים, כוננית, טלויזיה, כורסת טלויזיה, אסלה, כיור, מקלחון, מיטת שיזוף\ שולחן עם מנורה, מיטה

משחקי תפקידים

תיאור :  חמישה פריטי סלון מעץ , ריהוט לבית בובות צבעוניים באיכות גבוהה.

ערכת ריהוט מעוצבת וצבעונית לחדר ישיבההערכה כוללת  ספת ישיבה, כורסה, מנורה עומדת ושולחןבסלון הקטן והאינטימי של בית הבובות, פינת הישיבה היא לב הבית. כאן, ריהוט מעץ מיוחד ומרשים מעניק אווירה חמימה ומזמינה.

משחקי תפקידים

תיאור: ארבעה אביזרי ריהוט עשוי מעץ צבעוני לבית בובות - חדר מקלחת

ארבעת מתקני עץ לחדר אמבטיה לבית בובות.

בתוך בית הבובות היפהפה, חדר האמבטיה הקטן משדר אווירה חמימה ומזמינה. כאן, בגודל מזערי, ניצבים אביזרים מעץ מרהיבים שהוכנו בצורה מפורטת ומיומנות גבוהה

משחקי תפקידים

ג. כלי תחבורה:


מכוניות עץ, רכבות ומסילות, טירות ואוניות, מטוסים

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר

תיאור: ערכת רכבת עץ למשחקי רכבת לילדים , סט שלם של פסי רכבת ורכבת למשחק דמיון נפלא

ערכת הרכבה מעץ, משחק חווייתי ומהנה המורכב ממסלול נסיעה, תפאורה הכוללת חיות וצמחים ורכבת עם קטר וקרונות. כל החלקים עשויים מעץ איכותי, מעוצבים לצורות צבעוניות ויפות, מעוררים את סקרנותו של ילדכם ומפתחים את הדמיון

משחקי תפקידים

תיאור : קטר העשוי מעץ צבעוני השמש כמשחק פירוק והרכבה משחק רכבת תמיד מלהיב את הילדים,

משחק רכבת הינו משחק המלהיב את הילדים  וקטר הוא המלהיב שבהםקטר עץ צבעוני המשמש כמשחק משיכה - דחיפה לצעדיו הראשונים של הילדבשלב יותר מתקדם ניתן לפרק את הקטר הצבעוני לחלקיו ולהרכיבם מחדש.

משחקי תפקידים

תיאור:  מטוס צעצוע העשוי מעץ צבעוני מטוס לילדים כולל ארבע דמויות עץ וארבע מזוודות עץ למשחק דמיון מלהיב 

מטוס עץ  זה הוא מטוס לילדים חביב ומגניב במיוחד לילדים קטנים. העשוי כולו מעץ איכותי ובטוח לשימוש, המטוס מעוצב בצורה מרהיבה עם גוונים טבעיים וחמימים של החומר הטבעי. גופו האובלי החלק מזמין ללטף ולמשחק, בעוד שכנפיו הניתנות לקיפול משתרעות מסמלות חופש ודמיון.

משחקי תפקידים

תיאור:  מכוניות קטנות מעץ, משאית גרר לילדים ועוד שתי מכוניות קטנות משאית לילדים הוא משחק נפוץ ואהוב. כלי הרכב הצבעוניים נעימים למגע ומזמינים את הילד לשחק איתם.   עולם אמיתי לילדמשאית לילדים מביא את המציאות ישירות לעולם הילד ומאפשרת לו לשחק עוד ועוד, צעצועים לגיל שנתייםהמשאית הגרר הצבעונית מציעה חווית משחק ייחודית, שכוללת מכוניות קטנות שניתן לשים על הגרר. 

משחקי תפקידים

ד. כלי מטבח ואוכל:

ערכות של כלי מטבח מעץ, פירות וירקות מעץ, עוגות ומאפים מעץ

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר

תיאור: ערכה לבישול לילדים התחלתית כמשחק בהכנת תה עשויה מעץ סט מיניאטורי המדמה בצורה ריאליסטית כלי הגשה אמיתיים לתה או קפה, כמו קנקן, כוסות, צלחות וכפיות - הכול עשוי מעץ איכותי.   סט מלהיב שמשתלב היטב בין כלי מטבח לילדים למשחקי תפקידים.ערכה נהדרת התחלתית לערכת בישול לילדים כמשחק תפקידים לילדיםהסט כולל שנים עשר פריטים וכולל קומקום, ספלים , תחתיות מגש ועוד

משחקי תפקידים

תיאור: מארז להכנת פסטה - משחק להכנת מגוון ענק של פסטות! הפכו את המטבח של ילדכם למסעדה איטלקית אמיתית עם מארז להכנת פסטה מדהים זה! 

מארז להכנת פסטה זה הוא צעצוע מהנה ואינטראקטיבי לילדים בגילאי 3 ומעלה. המארז כולל כל מה שצריך כדי להכין מגוון צורות של פסטה טעימה, כולל:

  • קולבנים בצורות שונות: פנה, לינגוויני, פסטה פפיונים ועוד
  • מילויים: גבינה, תרד ובשר
  • אביזרים: צנצנת רוטב לפסטה, מסננת, מיכל לגבינת פרמזן, מלחייה, מזלג ועוד
  • מדריך מצוייר: מסביר צעד אחר צעד איך להכין את מגוון הפסטות
משחקי תפקידים

תיאור:  ערכה הכוללת 17 חתיכות פירות מעץ צבועות ביד וסכין מעץ. הפירות "נחתכים" בעזרת סקוטשים ערכת חיתוך פירות מעץ זו היא צעצוע מהנה ומחנך משחק פירות בערכת חיתוך פירות מעץ זו היא צעצוע מהנה ומחנך לילדים בגילאי 3 ומעלה.הערכה כוללת 17 חתיכות פירות מעץ צבועות ביד וסכין מעץ. הפירות "נחתכים" בעזרת סקוטשים, דבר המאפשר לילדים לחוות את התחושה של חיתוך פירות אמיתיים. כל פריטי המוצר מגיעים בתוך ארגז עץ לאחסון אפקטיבי ונוח.

משחקי תפקידים

תיאור: סט כלי מטבח לילדים ובהם אביזרי מטבח מעץ איכותי הכולל : סירי מטבח, מחבתות ואביזרים אחרים  אלה כלי המטבח המושלמים לילדים קטנים שאוהבים לשחק "בית" או להעמיד פנים שהם שפים אמיתיים! כלי המטבח הללו עשויים כולם מעץ טבעי וידידותי לסביבה, בצבעים חמים ונעימים לעין.

משחקי תפקידים

ה. כלי נגינה:

תופים קטנים מעץ, קסילופונים, מקלות הקשה

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר:

תיאור: קסילופון צבעוני הכולל שני מקלות עם מסגרת מעץ איכותי  

  • הקסילופון צבוע בצבעי הקשת, יפה ומעוצב בצורת זחל חמוד.
  • כולל דפי תווים לנגינת מנגינות פשוטות שכל ילד אוהב.
  • במהלך הזמן הזחל החמוד הזה יפתח אצל הילדים אהבה למוזיקה ושמיעה מוזיקלית.
משחקי תפקידים

תיאור :  כולל מגוון כלי נגינה - תוף מרים, משולש, מצלתיים ועוד 

בואו לעשות שמח עם הסט המקסים הזה של כלי נגינה לילדים, ואפשרו לילדים והילדות לפתח את חוש השמיעה המוזיקלי שלהם כבר מגיל צעיר.

  • כולל מגוון כלי נגינה - תוף מרים, משולש, מצלתיים ועוד.
  • כל כלי הנגינה נשמרים בתוך תיבת עץ מרווחת לארגון וסידור נוח של כלי הנגינה.
משחקי תפקידים


ו.  צעצועי חנות ומסחר

קופה רושמת מעץ, מאזניים מעץ, מטבעות ושטרות מעץ

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר:

תיאור: ערכת קופה רושמת מעץ כחולה, המשמשת קופה לילדים וכוללת מגוון אביזרים להשלמת משחק המכירה  קופה רושמת לילדים מעץ  בעיצוב מודרני הכוללת גליל נייר, לחצנים ממוספרים להקשה, מגירת אחסון לשטרות ומטבעות. סורק ברקוד ומסופון סליקה לכרטיס אשראי.משחק הקופה הרושמת העשויה מעץ הוא דרך משעשעת לילדים ללמוד ערכים חשובים

משחקי תפקידים

תיאור:  הילדים והילדות הקטנים כבר מרגישים ממש גדולים? קופה מעץ איכותי לילדים שאוהבים לקחת את העניינים לידיים!  

צעצוע התפתחות מעץ איכותי ביותר. 

  • הערכה כוללת קופה, 3 מטבעות שונים וכרטיס אשראי.
  • לחצו על כפתורי המספרים כדי לראות תמונות מוצרים שונות, ושלמו בהתאם בקופה הנפתחת!
  • לחצו על הדוושה על מנת לסובב את גלגל המוצרים וכדי לפתוח את הקופה
  • שלושת המטבעות שונים אחד מהשני בצבע ובגודל, וכל אחד מהם מתאים לתשלום בחריץ משלו בקופה!
משחקי תפקידים

ז. אביזרי בית ספר:

לוח כתיבה קטן מעץ, ספרים מעץ, כלי כתיבה מעץ

דוגמאות שניתן לרכוש כאן באתר:

תיאור: לוח רב תכליתי, , לוח ציור גירים וגם לוח טושים מחיק וגם לוח מגנטים 

הכירו את לוח הציור המושלם לילדים סקרנים ויצירתיים!הלוח משלב שני משטחי יצירה ייחודיים:

  • צד אחד: לוח גירים קלאסי - מושלם לציור, כתיבה ושרבוטים בגירים צבעוניים.
  • צד שני: לוח מחיק - נהדר לציור וסימון בטושים מחיקים, וניתן להשתמש בו גם כמגנט לתוכן מגנטי.
משחקי תפקידים

תיאור:  קלמר מעץ לצבעים בצורת עפרון וניתן לפירוק במרכזו  קלמר בצורת עפרון  מעץ לצבעיםעשוי מעץ איכותי ונעים למגעקלמר  קל לנשיאה

משחקי תפקידים

כל אחת מהקטגוריות הללו מאפשרת סוגים שונים של משחקי תפקידים, מעודדת יצירתיות ומפתחת מיומנויות שונות. חשוב לבחור צעצועים המתאימים לגיל הילד ולתחומי העניין שלו. צעצועי עץ איכותיים יכולים לשמש למגוון רחב של משחקי דמיון ותפקידים, ולעתים קרובות ניתן לשלב בין הקטגוריות השונות ליצירת עולם משחק עשיר ומגוון.

בריצ'רץ' וודי - צעצועי עץ ניתן למצוא מגוון רחב של משחקי קופסה הנמכרים און ליין באתר בכתובת www.toys-woody.co.il או בחנות הפיזית  ברחוב הצפירה 13 ירושלים